28 Mayıs 2014 Çarşamba

GİANT EXPRESSWAY-1 KATLANABİLİR BİSİKLET MODİFİKASYONU

GİANT EXPRESSWAY-1 KATLANABİLİR BİSİKLET MODİFİKASYONU

(GİANT EXPRESSWAY-1 FOLDİNG BİKE MODIFICATION) 

Orjinal Donanımı
Sizes One Size Fits Most _
Colors Grey/Silver/Red _
Frame ALUXX-Grade Aluminum _
Fork High Tensile Chromoly Steel _
Shock N/A _
Handlebar Alloy Riser, 28.6 _
Stem Alloy Folding _
Seatpost Alloy 30.9 _
Saddle Giant Comfort _
Pedals Folding _
Shifters Shimano Acera, SL-M360 _
Front Derailleur N/A _
Rear Derailleur Shimano Altus, RD-M310 _
Brakes Direct Pull _
Brake Levers Alloy Comfort _
Cassette SRAM PG830 11-30, 8s _
Chain KMC Z72 _
Crankset Alloy crank, 52T Chainring _
Bottom Bracket Cartridge _
Rims Alloy _
Hubs Alloy _
Spokes SUS 14G _
Tires Kenda Kwest, 20x1.5
2013 yılında aldığım ve kullanmaktan çok keyif aldığım Giant Expressway Katlanabilir Bisikletimin uzun yollarda özellikle rampalarda bana yetersiz kalmasından dolayı modifiye etmeye karar veridim. Bu yetersizlik aslına bakarsanız aynakol göbeğine yapmış olduğunuz baskıdan dolayı göbeğin zaman içinde bozulacakmış gibi gelmesinden kaynaklandı. Uzun turlarda kullanılan örneklerini araştırdığımda karşıma hep Bike Friday Turing modelleri çıktı. Bu tür bisikletlerde zaten bu amaç için üretildikleri için modifikasyona gerek olmadığını anladım. Türkiye'de bu tür katlanabilir bisiklet modifikasyonu yapan turcuları araştırdığımda Bisiklet forumda bir kısım bilgiye rastladım. Ancak gerekli bilgilere gene de ulaşamadım. Bir de yanılmıyorsan Dahon Eco modeli üzerinde yapılan modifikasyona rastladım. Ancak bu arkadaş bu işi yapmak için bir hayli uğraşmış ve yurtdışından parçalar filan getirtmiş. Uyumsuzluklar nedeni ile çok zorlanmış. Bu bilgileri okuyunca bu işin bir hayli zor olduğuna karar verdim. Lüleburgaz'da konu ile ilgili benden daha fazla bilgi sahibi arkadaşlarla konuştuğumda modifikasyon işinin katlanırlar için zor olduğu ve hatta piyasada daha çok bulunan bir çok markada bu işi yapmak için yurtdışından parça getiritmek gerektiği, parçaların uyumsuzluğundan filan bahsedildi. Hatta bir arkadaşımız bu işi baştan sona uygulamış ve uyumsuzluklar nedeni ile 52'lik ayna kola geri dönerek orjinal halinde kullanmaya devam etmiş. Yaptığı masraf ve zaman kaybı da kendine kar kalmış. Filan filan...

Bu işin hikaye kısmıydı.

Youtube'dan izlediğim ve internetten araştırdığım kadarı ile bisikletimin modifikasyona açık olduğunu öğrendim. Hatta yedek vites teli kanalı ve disk fren sistemi montajına izin verecek kadar. Tüm yerleri bırakılmış. Ama gene de  bu işi yapacaksak deneme yanılma yoluyla olacak gibi görünüyordu.

Öncelikle;

 Altus olarak kullanılan arka vites ve ön vites attırıcıları arkadaşımda olan ve kullanmadığı Alivio'larla değiştirdik. Aslında Altus'larla da memnundum. Ama böyle daha güzel oldu.

 52'lik ayna kol 46-34 aynakola geçti. Bu parçada benim sedona 741 bisikletimden çıkan aynakoldu.

Ön vites attırıcının kolu  MTB bisikletimden çıkan kolu kullandık. Bu kol 3'lü sistemde olduğu için ayarları 2 ve 3 no'lu vitese göre ayarladık.

İşlem tamamlanında ince ayar dışında bir problem görünmüyordu. Bunu böyle kullanmaya başladım. Herşey yolunda gidiyordu. Bisikleti 8x2=16 vites olarak kullanıyordum ve de çok menundum. 50-60 km.'lik yollarda çok keyifle kullandım. Blogdaki İstanbul boğaz gezisini de bu haliyle yaptım. Tabi ki bu gezide zorlayacak bir yol yoktu.

Zamanla vites oranlarının beni çok tatmin etmediğini anladım. Düz yolda sanki 46 diş biraz hafif kalıyordu. Acaba ön aynakol 48 lik ve 3'lü olsa nasıl olabilir diye düşünürken arkadaşım elinde çıkma bir Deore Halowtech olduğunu ve istersek deneyebilceğimizi olmazsa gene eski haline getirebileceğimizden bahsetti. Hemen uygulamaya geçtik. Bu durumda bisiklet 3x8=24 hale geldi. Bu sistem de çok güzel oldu. Henüz uzun bir yol gitmememe rağmen şehir içi ve yakın turlarda çok keyifle kullanıyorum.  


İkili aynakol ve ön attırıcı montaj denemesi. 


Bisikletin orjinal hali.

 Altus arka vites attırıcı.
52'lik ayna kol.
 İşlemlere başlıyoruz. Orjinal aynakol sökülüyor.


 MTB'den çıkan 3'lü aynakol küçük dişli sökülerek ikili olarak monte ediliyor.

 Ön  ve arka alivio attırıcılar yerine monte ediliyor. Zincir montajı yapılıyor. Ön attırıcının bağlanması için gerekli alan ve borunun çapı bu işe uygun. Dahon'unu modifiye etmeye çalışan arkadaşım bunu monte edemediği için yurtdışından ön attırıcı getirtmiş ancak uyum sorunu nedeni ile kullanamamış.
                                                                     Bisikletimin pedal takılmadan önceki son hali.

3'lü aynakol montajı sonrası






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder